Min midsommar

 
Jag har varit på landet över midsommaren och haft jätte mysigt. Badat som om jag
hade varit en fisk och åhjo det fanns fiskar där, små firrar som simmade ikapp mig
i badet och gjorde bubblor av sig så jag hoppade omkring i vattnet som någon
sorts säl.
 
Jo, men det var jätte mysigt. Vi sov där från fredag till söndag och bara njöt
av friskluft, grönväxt trädgård, god mat, massa fotografier, kvällspromenader,
kortspel, jordgubbar, körsbär, passionsfrukter, choklad och te.
 
Den här nyttigaregeln att man ska äta 5 frukter per dag fixade jag som en dans där ute.
Överstred den till och med, hehe... Men riktigt god frukt är underskattad.
 
11 passionsfrukter var uppätna på en kväll, av bara mig och då hade jag redan ätit 3-4 stycken på
frukosten och det upprepade sig...
 
Sen satt jag som fastspikad framför pianot halva kvällen och 30 minuter in på morgonen. 
Bara spelade och spelade, underbart ju. Nu känner jag sånt himla sug efter ett piano
att jag kan gifta mig med ett. Sköja. Men påriktigt kan någon vara en ängeln och komma hit med
ett Casio  PX135 Vit inkl.CS67 orginalstativ så är jag dig evigt tacksam och du får en 
feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetlänk på denna blogg för alltid!
 
Det ska jag ställa bredvid min garderob under min hylla och ta hand om det som om det vore mitt
barn. Jag ska älska det föralltid och till och med döpa det till Rue junior ;)
 
Sen har jag plockat fina blommor i trädgården, planterat rädisor, sockerärtor och huvudsallad så nästa
gång jag kommer dit kan jag leka snigel i trädgården och äta upp allting. Ideérna kommer flygande. Whoop, whoop! 
 
Sen såg jag snigelägg... Yyyyysh, slemmiga små ägg, liknande forellrom fast större och typ transparentvita. Fräsht. Under en snigel, skulle lyfta bort den för att ingen skulle gå på den och så under den var det en grop
med ägg. Hehe. Såg inte särskilt frestande ut. Men nu ska vi inte särbehandla.
 
Sen bakade jag och syrrisen en tårta också. Men citrongrädde, vanlig grädde, jordgubbar, maräng och rivet citronskal. Den är på bilden, fin va??! MUMS. VI ÅT INTE BLOMMON FOR YOUR INFORMATION!
 
Tjooollahooopp!
 
Vad har ni gjort på midsommar?
 

Ps. Jag fick hem en canvastavla med ett foto på och så köpte jag ett nytt (mitt första egna) stativ!! Så jag 
är liksom sjuuuukt glad chey nu. Men det visar jag i ett annat inlägg. Tjo bre.
 
 
 
 
 
 













bloglovin